How to remember



Utan dig är jag kass!

Jag kommer ihåg nya låtar jag hör på radion, memorerar automatisk hur jag ska sätta fingrarna på pianot tills nästa gång jag ska spela samma låt men skulle mamma tex be mig hänga upp tvätten är det som bort blåst på 5 minuter. Konstigt? Lite kanske.
Nu skriver jag inte upp att jag ska tvätta men möten, jobbtider och andra viktiga tider som jag aldrig hade klarat att ha i huvudet! Finns inte många rapplåtar jag inte skulle kunna leverera med varje ord i minnet men endel annan skit vill bara inte fastna.
När jag gick i skolan och vi hade 150 sidors prov memorerade jag alltid alla kungar, årtal och epoker i en låt. Väl vid provet började jag i huvudet nynna på en Beyonce låt men en egen text om alla Sveriges kungar, haha. Det funkade för mig iallafall :)
All kärlek sänder jag dig.
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0