Ett oändligt mått av kärlek.

Mamma har fixat och passat upp. Stryker sin hand över min kind och försöker med alla typer av förslag. Jag vill bara sova, jag vill bara bli frisk nu. Tillsammans kom vi iallafall på att nyponsoppa och frysta jordgubbar kan funka. Hon har också ställt en termos full med ingefärste med honung (hennes egna super recept). Det är väldigt sött och känns bra i halsen. Magen är orolig och mitt illamående vill inte ge med sig. Lite i taget under kvällens gång så får jag nog behålla allting utan större katastrof. Likt en säl rullade jag ner på golvet och låg blixt stilla medans mamma bäddade rent i sängen, puffa upp kuddarna och öppnade mitt fönster. Kravlade mig upp i sittande position där jag sitter just nu och ska lägga ifrån min datan och se den fjärde delen i Anre Dahl serien.

Dessa två avsnitt heter Det största vatten.

Titeln är hämtat ur ett bibel citat ur Höga Visan 8:7 som lyder: Det största vatten förmå ej utsläcka kärleken, strömmar kunna icke fördränka dem...

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0