Min lediga dag.


Hejhej. Har fått så fint väder på min lediga dag så jag ska snart ut på en promenad.
Nu sitter i sängen och läser lite. Gick upp vid 10 tiden och har små fixat här hemma. Nu har årstiden kommit då jag inte kan gå i skogen eller vid en sjö längre. Det funkar bara inte, inte värt all panik i flera timmar efteråt. Men nu ska det bli slut på detta, i mitten av April börjar min behandling på en KBT-mottagning i Göteborg. Kognitiv behandling med psykologer och psykoterapeuter kommer att sätta igång och jag känner mig inte direkt tills freds med detta men det kan bara bli bättre!!! Att sitta och dra upp allting och ens tänka på det gör mig ständigt gråtfärdig men tänk den dagen jag inte alls är rädd längre.
Har haft en ENORM fobi för grodor och paddor sedan jag var 15 år. Det blev verkligen till en destruktiv fobi då och har sedan bara blivigt värre och värre. Det kanske låter märkligt och ibland vet jag inte rikigt själv vad det är som gör mig så oerhört upprörd och deprimerad. Ångest, oro, gråt attacker som resulterar i att jag känner mig låg i flera timmar efteråt. Jag begränsar mig och tankarna flyger runt i huvudet och stör.
Är väldigt glad och som lugnast när jag får jobba, där har jag ett ansvar och kopplar på fokus 100% till mina uppgifter. Innan har jag inte ens orkat ta tag i det för jag vill inte prata om det, jag vill inte dela med mig av det men nu ska detta äntligen få ett slut.
Jag hoppas verkligen dom kan hjälpa mig och efter tips och sökande efter mottagningar har jag funnit en mottagning jag känner mig trygg med. Alltså i mitten av April (minns inte datumet i huvudet) ska jag ha mitt första möte med psykologen som ska hjälpa mig.
Alla som har haft någon form av fobi eller stor skräck för någonting vet att när kroppen tar så mycket stryk psykiskt kan kroppen även ta onödig fysiskt skada. Ha en fin dag, nu ska jag ut i vår sooolen :)!

Kärlek
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0